Neděle 19. 11. 2017


Turisté letos v Praze utratí 82 miliard korun. Láká je víc než L.A.

03.06.2015

Praha je devatenáctým nejnavštěvovanějším městem světa. Vyplývá to z průzkumu společnosti MasterCard. Celkově by turisté měli letos v Praze utratit v přepočtu zhruba 82 miliard korun.

Ilustrační foto.

Společnost MasterCard v rámci svého indexu Global Destination Cities každý rok sestavuje žebříček 132 nejnavštěvovanějších měst po celém světě. Nejvyhledávanějšími destinacemi zahraničních turistů jsou stejně jako v loňském roce Londýn, Bangkok a Paříž. Praha se i letos zařadila mezi prvních dvacet světových metropolí, a porazila tak například Berlín, Dublin, Madrid, Lisabon, Los Angeles či Miami. V evropském měřítku Praha zaujímá deváté místo, velmi těsně za osmou Vídní.

Londýn, nejnavštěvovanější světová metropole, v loňském roce evidoval přes 17,75 milionů zahraničních příjezdů s přenocováním. Předpoklady pro rok 2015 počítají s více než 18,8 miliony cest. Zahraniční návštěvníci by letos měli v Londýně průměrně utratit 1 075 dolarů, tedy téměř 27 tisíc korun.

Z TOP 20 měst lidé nejvíce utrácejí v Barceloně (za rok 2015 by to mělo být průměrně okolo 1 816 dolarů) a Soulu (1 473 dolarů), nejmenší útrata na jednu cestu naopak připadá na Amsterdam (491 dolarů).

Letos víc noclehů v Praze 

Zahraniční turisté podnikli do Prahy v roce 2014 přes 5,2 milionu cest s přenocováním, v letošním roce by jejich počet podle studie MasterCard měl vzrůst na téměř 5,5 milionů. Průměrná útrata během výletu do hlavního města České republiky v loňském roce činila 650 dolarů, tedy okolo 16 tisíc korun. Letos by dle předpokladů měla mírně poklesnout na 603 dolary. Celkově by zahraniční turisté měli letos v Praze utratit v přepočtu zhruba 82 miliard korun.

Během celého roku 2015 by mělo být do 132 nejnavštěvovanějších měst uskutečněno téměř 383 milionů mezinárodních příjezdů s přenocováním a lidé by v průběhu svých návštěv měli za zboží, služby a zážitky utratit 360 miliard dolarů.

MasterCard vyvinul marketingový program na podporu významných měst. Šest z deseti nejnavštěvovanějších měst pro rok 2015 se řadí mezi tzv. "Priceless cities". Jedná se o globální platformu pro držitele karet MasterCard propojující jedinečné zážitky, speciální akce s možností prioritních vstupů na vybrané atrakce a výhodné nabídky u obchodníků.

Zdroj: MarketingSalesMedia

Autor: Redakce

Diskuze


Pokud chcete vstoupit do diskuze, musíte se nejprve přihlásit.

Hlavní události

Čtěte další události z oblasti hlavní události

Ekonomika a politika

Čtěte další události z oblasti ekonomika a politika

Akcie

Čtěte další události z oblasti akcie

Měny a sazby

Čtěte další události z oblasti měny a sazby

Komodity

Čtěte další události z oblasti komodity